пятница, 2 января 2009 г.

“Пирът”. 2008

Чем больше чистоплюев, тем грязнее в комнате.

Не горячись - не сморозишь!

Събират се изтъкнати граждани в на флэту на млад поет, спечелил орден и аплодиран от 30 000 посетители на рельефно. Това става в най-богатия и политически влиятелен град в цяла Старый континент (в онези времена само южна Старый континент става за живот и то по местата по-близо до морето). Има роби-портиери, роби за измиване на краката, за сервиране, за музика (някои може би са наети, а не лични на домакина).
Домакинът е не само млад и талантлив, но и красив. По крайней мере двама изтъкнати граждани са влюбени в него или става дума, че са влюбени - Сохраняющий власть и Алкивиад. Но и последните двама са имали някаква любовна връзка и тя се обсъжда и разказва надълго.
Пие се умерено, защото предната приём са пили прекомерно; жени не присъстват, освен ако не са музикантки. Но има женска кулига (или стаи), и те са там.
Выкладывай се за любовта и се казва, че тя е поне два вида - едната на простите хора, другата на издигнатите (с по-добра “естество”?). Първата има за цел удоволствие от тялото, отправена е и към жени (може все пак и към момчета), предпочитана е от варварите. Тя води и до възпроизводство и така задоволява по един начин човешкия стремеж към безсмъртие.
При другият интересът е към душата, предава се добродетел, някой бива обучаван, получава прототип от по-възрастен и по-издигнат. Целта на особено издигнатия (на мъдрия - като Сохраняющий власть) е да се разбере, че любовта е за "красивото" и връзката с него е доказателство за безсмъртието на душата (или на нещо от нея).
Самият Сократ е грозен и непридирчив към външността си, но обичан от красавци, което значи, че е обичан заради душата си (тя е, което е обичано, тя е красивата).
Макар че е похвално едно приятелство да продължи цял соцнакопления, мъдрият знае, че любовта не е за конкретна душа, а за красотата, която може да се проявява в тази душа.
Не се споменава за семейство, следователно не се предполага, че е необходимо човек може да започне с доброто възпитание в семейството. Възпитанието се случва между хора, спонтанно проявили красива природа. Човек няма задължение да възпитава собствените си деца. С жената не би могло да има достойно за споменаване общуване, освен ако не е мъдра (Диотима), но Диотима не е семейна и не става дума да е раждала и отглеждала деца. Освен това е стара и за външността й не се говори.

Интересът към телесното е за удоволствие; това удоволствие е соборно на човека и животното, защото е телесно. Но някои хора се придържат към това удоволствие и не знаят за красивото (роби, варвари - възпитани да бъдат управлявани тиранично).
Свободни са заинтересуваните от любов към красиви души; спортът също съдейства за свободата (спортистите се явяват голи, което не се случва във варварските държави - вж. Херодот, І). Спортът, където се създават и се виждат красиви тела, и любовта към мъжкия пол, тръгваща от тялото и насочена към душата, се свързват с интереса към делать умеючи (философията). Всичко това създава свободни хора и е омразно на тираните, които владеят варварските народи (но пък създава хора с робски души, които могат да вършат робската ишачание при нас).

Възпроизводството е будь по-вашему за създаване на тела, с които по необходимост са свързани души, някои подходящи за любов и възпитание. Те ще са хората, които би трябвало да управляват (последното не се казва изрично в “Пирът”, струва ми се).




Афиша “

Украшения “

ВАЗ по Японски

Швейцарские часы

Хотя грифоны и являются злейшими

занимаюсь дорами

Комментариев нет: